followers

Friday 15 February 2013

EKSESAIS JENGKING MEMPAGA

EKSESAIS JENGKING MEMPAGA INTAKE 5
5-13/2/2013

ANNUAL KEM
Aku Compani A, Platun 2, seksyen 2 .. platun aku seramai 29 kadet dan dua org YO .. Tuan Chah dgn Puan Ayuni … sporting giler .. tp kalo sies mmg menakutkan .. btw , mmg best dpt Tuan Chah dgn Puan Ayuni.. kami pegi sana 9 hari .. wow !! kita tgok .. cane kami punye perjalanan kat sane …
Platun aku … Aku, Mili, Tqah, Adah, Fara, Debab, Mai, Zarith, Aje, Seha, Shu, Umil, Natrah… ladies 13 org ,, mnakala guys plak Pian, Hasnan, Faris, Adik/Saiful, Ridzuan, Hendra, Paan, Popo, Aroon, Izhar, Safwan, Bob Pessad, Daniel, Alan, Shahrin, … guys kami emg baik .. and always support ladies .. tp paling best kalo Pian sbg Ketua platun ,,, hahaha .. haru biru la kami punya platun ,, tp mantap !! #platun2mmgMantap un … J

5/2
Pg tuh ,, pkul 5 pg da draw senjata , pastu mkn, solat and tido sat. pkul 7 da kena p padang tuk baris. Siap dgn beg pack, m16, webbing.. sgt penat sbb beg pack teramatla berat .. rse cam na tercabut tulang blkag ,, huhuhu .. btw , kami kena gak kuat , sbb mara nnt un kena bwk beg pack tuh an .. pastu kami naek bus masing2, bertolak pkul 9 stgh .. msa perjalanan tuh .. masing2 membuta dlm bus .. sedar2 je da sampai ,, rsa sat gila .. sampai dlm 11 stgh gitu .. mula la rsa debar2 tu .. huhu.. sampai2 je .. kena plak dgn Kapten Azlan ,, sbbnya kami neh lemau sgt ,.. especially intake aku … sgt dikenali sbg intake yg lemau dlm kalangan YO dan jurulatih .. ape ag .. hehehe .. tp kami sume ta kesa .. yg tuh bole bakar semngat kami …bg semnagnt kami lg tnggi !!! J

Kami diberi pengkalan by platun .. and kat sana jugak ,, wajib ad buddy,, sbb senang nnt an, na g mna2 dgn buddy, na mkn ker .. senang.. keje cepat dan mudah.so, aku ahli dlm seksyen 2.. buddy aku Fara .. so, dpt je pengkalan maseng2.. kami buat round defend ,, and aku seksyen 2 dekat pkul 2-6.. and aku pilih kat pkul 5..

Uhh , lupe nag tau .. pasal mkn .. kami dah ta pkai rangsum da mcm kat ciw ritu.. 3 tan yg akan hantar tiap2 kali waktu mkn … ta kesa la mcm mna mknn dia .. yg penting.. tiap2 hari aku akan mkn nasik ,, lauk ape pun ta kesa .. hehe …

Petang tuh .. ada class dgn Kapten Syahril .. act, kami ada 2 company.. aku company A.. bg company A Kapten Syahril yg ajar.. and company B lak Kapten Zul .. dlm company A plak ada 3platun … 1,2, dan 3… ptg tuh kami beljar  ‘mara’..  ..

Sebelum dtg Mempaga , kami sudah diajar tntg mara. Namun diajar lg msa kat mempaga oleh Kapten Syahril .. sbg revision agaknya dan buat praktikal. Kami diajar apa itu mara , jenis2 mara, mcm mana mara untuk bertempur, mara dalam tempur dan pengejaran. Act , dalam mara neh .. kami kena clearkan 8 bound/batas.. mnakala 1 bound tuh serangan dpd company. Selama 3 hari .. 24km… J selepas tu, kami buat praktikal , kami berjalan ta sampai 2km pun,, tanpa beg pack .. namun itu sudah menjadi canbaran tuk kami .. haus .. and mcm2 ag laa.. sgt2 penat .. penas terik pulak kan …

Kemudian mkn petg.. then , buat pentadbiran sendiri.. then, stand to .. and buat basya … ta lupa jugak , kami kena sentri supaya musuh ta msuk kat pengkalan kami. Siap dgn kata jodoh ag .. seingat aku, kata jodoh platun akuh time tuh Mata Kayu kot .. 1st sentry dah ada YO uji an … tp da lupe plak mcm buat kat ciw ritu. Slepas diajar baru pandai ..

6/2

Pg tuh bangun awl.. runtuhkan basya and stand to … stand to aku .. just tdo jep .. hahaha :D .. aku ta rsa plak aku sorg yg wat cenggitu .. hehehe J pastu, break1st . pkul 8 ada class .. class drp Kapten tersayang Kapyten Syahril. Class tuk hari kedua , ialah kelas ‘Serangan’ .. kami diajar mcammana na buat serangan, start dr mna sampai mna … apa peranan ketua platun, ketua seksyen dan sebagainya.

Seterusnya, kami bergerak untuk buat praktikal serangan. Sekali CO plak nak datang kan .. kene plak berpatah balik ke pengkalan .. kira ta jdi na buat praktikal .. maseng2 merungut kan .. sbb penat nak berpatah balik sedangkan ta jdi buat serangan. Sampai pengkalan, bergerak pntas untuk berbaris bg ketibaan CO .. dgr ucapan CO yg agak ringkas dan bnyak bnda yg disampaikan.

Seterusnya, kami ke tempat kami semula untuk mendengar arahan seterusnya dpd Kapt Syahril . so, praktikal serangan ta jdi .. hehehe .. best giler .. so, kapt Syahril just buat question and answer tuk kami .. kami tnya soklan dan dye jawab. Then, bile maseng2 da faham, kami diberi kebenaran tuk mencuci senjata m16 kami.

Tgahari je, perut maseng2 lapar .. dan mknn sampai dismiss dan terus g mkn .. mknn time tuh sedap giler … nasik tomato kot .. bnyak plak lauk dye.. mebi sbb CO addatang kan ,, tekaan shj .. J

Ptg tuh .. kami ke markas taktikal atas arahan Kapten Azlan yg disyangi untuk demo camna na sampaikan perintah. Diaorg berlakon supaya kai lebih paham.Kapten Azlan sbgai ketua platun mnyampaikan perintah kepada kapten Zul, Kapten Syahril sbg ketua Seksyen, tuan Kamal, Tuan Azmi, dan sebagainya .. nak senaraikan semua,, tp ta egt.. di situ kami tau mcamna nak mnyampaikan perintah/oders.

Then , naik ke pengkalan tuk buat pentadbiran sendiri. Okey, malam tuh plak.. sdg enak dibuai mmpi .. skali pegawai nak jumpe kan .. pergh ,, maseng2 kalut.. debar bagai … macm besa la .. kalau dipanggil tuh .. mesti ad agenda dye tersendiri kan .. so,              LAYANKAN JE… J msa aku kalut2 na pkai webbing per sume … bole lak aku tertinggal aku punya pakwe dlm basya.. skali na g amek, kapten Zul da ade kat aku punya basya.. terus aku amek m16 aku … then , gegas ke tempat berkumpul … sampai jep kat tenpat berkumpul bole lak aku tercicir aku punye poches .. and dlm tuh plak ada 2 kelopak ,., siot betul ar time tuh .. ake mental kejap kot time tuu … nanges, tkot pegawai jumpe kan .. berdoa ta henti2 .. takot sgt2.. da la platun akuh platun bermasaalah … pape jep berlaku . sume platun 2 .. kokap sgt time tu … pastuh platun aku kene plak pt1o sbnyalk 40 kali sbb tinggal semboyan. Yg pgg semboyan plak fetik .. haish .. ta memasal .. sbb tuh keje sama tuh penting dlm pasukan.

Da suda sume tu, balik semula ke platun maseng2 .. aku terpa ark kat basya aku .. skali poches tuh ada tepi basya .. alangkah gembiranya aku time tuu .. syukur sgt2 …yg ta ley blah .. aku mmg mental .. sbb takot .. sies ahh .. tp tu merupakan pengalamn yg ta bole aku lupa seyh… berpeluh sbb kene mcm2 an … da penat sume … sentry per .. kami sume tdo nyenyak .. prepare tuk keesokkan hari.

7/2

Act pagi neh aku ta egt la aku wakpe … tp yg paling aku egt sgt2.. bila time mkn tghari .. kami duduk atas bukit tuh ,, mkn ramai2 .. skali tuan Fazli kurasakan jerit dr markas taktikal mara kami sbb duduk situ .. terkejut giler .. kami diarahkan untuk crawl dr bukit tmpat kami mkn tuh .. pergh .. maseng2 merangkak ,,, mnyorok kat busut tuu .. huhu .. pelik sgt .. 2 hari sebelum tuh un kami mkn kat situ ramai2.. tade plak yg tegur .. mebi sbb kalo kami mkn cenggitu, ramai2… takot musuh nmpak kot …

Ptg tuh tuh … kami kena kemas brg masukkan dlm beg pack sbb na pindah ke pengkalan baru .. tuk buat mara..kami diarahkan ke markas taktikal. Masa kat situ .. Kapten Azlan ungkit pasal mkn kat bukit tuh ,,, okey, kami mngaku kami yg mkn kat situ ,, platun 2 … so, mcm biasa ,, satu platun yg buat ,,, dua2 company pun akan kene jugak … kami kena mcm2 la .. semua 20 kali … yg ta bole bla .. kena lari patah balik .. sies penat .. kat situ , da nmpak platun aku sabo platun2 lain .. SO, AKU WAKIL PLATUN 2, NAK MINTAK MAAF SGT2 … peace no war .. sbbnya ,, masa time kene lari tuh… dgr org merungut2 .. so, cam ta best … lepas sume tuh .. pertukaran penjawatan plak,, so, aku plak dapat jawatan Lans Koperal …

Kami diberi masa tuk punggah balik barang2 yg ada dlm beg pack .. sgt2 mnyusahkan .. tp pk2 balik perlu jugak buang brg yg ta penting sbb tanak berat time mara. Untuk kemudahan kami gak. Baju annual kem, kene asingkan, makanan… semua kene letak kat markas taktikal. Act makanan tuh ler moral kami sepanjang annual kem tu .. huhuhu… tade mknn tuh ta bole hidup !!! hahahah J

Da settle sume, kami diarahkan berbaris untuk naek 3 tan ke pengkalan baru. Msa tggu 3 tan sampai, aku ta sengaja jatuhkan m16 .. so ta memsal kene amek skuadjump 5 kali … huhuhu … lawak giler … mcm biasa naek 3 tan .. best sgt2 ,, angina kuat .. kene plak stap yg bwk tuh .. mcm kena ligan dgn anjing jep .. laju giler … jauh giler… dgn hujan renyai … dlm pikiranku … mcmmna la kalo ujan trun lebat ea … susa na buat basya.. kena cri port baik tuk buat basya .. takot dpt tanak takungan air hujan plak  nnt.

Da trun dr 3tan .. diberi pengkalan … mse buat basya tuh ujan da lebat giler .. beg pack basah, nasebla barang2 kat dlm tu aku balut dgn plastic ,,, double ag dgn plastic sampah hitam .. tanak bg air masuk …  agak mental la time tuh .. dgn basya nya plak susa na buat ,, tanak lembut … haishh .. mcm2 pragai ada time tuu … SABAR tu penting … stand to dlm ujan lebat ,.. abes basah .. ta sempat na amek baju hujan. Berbasah ler sume .. hanya Allah saja yg tau prasaan kami suma time tuuu …

Basya aku dgn fara… Shu, Mili, yg tolong buatkan .. akhirnya siap jugak … mata da ngntuk sgt2 da … na g amek nasik tuk mkn mlm mmg tak la,, dgn hujan lebat ta terkira … tanah plak jenis tanak berpasir .. haishh … aku dgn fara tdo kejap masa ujan lebat tu,, tggu giliran tuk sentri.. aku sentri dgn fara, Hendra, Paan.. oke la,, at lis ada guys … takot jdi pape .. pengkalan baru kan .. kami hanya menumpang berteduh … da abes sentri aku dgn fara tukar ape yg patut .. mmg tdo menggigil maseng2 … sejuk tersagt2… rsa kesusahan kat situ … pepun kami ta lupa tuk berdoa,,, sujud pada Dia masa latihan tuu … Alhamdulillah .. mula la time tuh igt mak abh… si dia … hehe J

8/2

Pagi .. mcm biasa ,, bgun awl .. runtuhkan basya.. then, stand to, stand down… sume ye dlm keadaan baju loreng yg basah .. tp da selesa bila tukar ape yg patut … inner , tight.. pagi tu .. pas break1st.. kami meneruskan latihan annual kem seblum mara dgn buat model . Platun Sarjan yg ditugaskan untuk membuat model .. dibantu oleh prebet2 yg lain. Kami buat model menggunakan bhn semulajadi .. sperti yg diarahkan ..  seterusnya bacaan perintah oleh ketua platun dan sedikit penerangan oleh Platun sarjan sbb sepatutnya ketua platun pergi tinjau.  Masa tuh Pian sbg ketua platun … Leftenan Lazim yg mendengar  perintah yg diterangkan oleh Pian. Model peta yg dibuat tajuk Eksesais Jengking Mempaga … pernah jugak aku Tanya Kapten Azlan .. knp ejaan eksesais cenggitu .. dgn slumber dek jep kapten Azlan ckp ,, tuh dlm ejaan b.melayu .. huhuhu .. oke, fine .. J

Ptg tuh pulak kami beljar mcamna nak cross jambatan masa mara oleh Kapten Zul dan Kapten Syahril. Kapten Syahril tanya platun mne yg volunteer na buat demo tuk cross jambatan bg company A… platun 3 volunteer. So, kami just dgr penerangan dr Kapten Syahril dan tgok demo oleh platun 3..

Sesai sume tu, kami berkumpul dan Kapten Zul pesan and bg amaran keras yg dia dan pegawai lain akan masuk ke tiap2 platun . dan Kapten Zul maklumkan yg dia tanak ada ubat gigi, berus gigi, tisu basah dlm poches. So, kalau ada … mcm biasa la kan … just tggu akibat dia. So, mlm tuh … maseng2 secure kan mende alah tuh sume … aku pun tdo ta lena bila dgr  J dan boleh tdo dgn nyenyak slpas sentri. Memandangkan esuk hari permulaan mara.

9/2

Mcm biasa, runtuh basya,, kemas begpack supaya dye mampat ,, ta berat… stand to… break1st mkn roti .. kemas kawasan pengkalan .. pastikan tade tertinggal pape ,,, permulaan mara … best .. tp sgt penat.. dgn beg pack nye .. platun aku akan clearkan bound slepas platun 1… tp msa take cover tuh or stand to.. mmg tdo je la,,, msa platun aku clear bound .. Pian as a ketua platun ,, kdg2 mcm huru hara sgt .. aku seniri da penin … maseng2 mental kejap .. nanges pun ade .. mmg kene maki la kan dgn ketua platun … tp makian tuh ad sebabnya … pergerakan harusla diatur dgn cepat .. lincah … sampai satu tahap, teeqarh .. sbgai ketua seksyen 2 da buat formasi yg betul atas bukit .. skali kene pggil trun … prebet yg lain ikut je .. last2 kene naik jugak kat tempat tuu … buat keje 2 kali .. mne ta mental .. dugaan tuu … sampai kaki kiri aku terjerlus dalam lubang sampai ke atas sikit pada lutut … da la duri kelapa sawit penuh ,,, terkejut baiii … tgh kalut2 .. lari pd musuh kan …

Part yg best bila na tembak .. nmpak musuh tembak … and kene repeat buat skali lagi … haish .. tersgtla penat .. so, bila da penat tu, maseng2 diberi sati mineral water yg 1.5l tuh .. stgh mnum ,, yg selebihnya ,, masukkan dlm water bottle.. da settle sume .. mknn sampai .. so, mkn dlu .. sambil bercerita kan … penin dgn arahan Pian lg .. sampai Kapten Syahril tegur ,, td kemaen mental maseng2… bila da settle .. bercerita .. gelak2 an .. hahha J .. da sesai mkn ,, mara lg ,,, then, tggu platun seterusnya tuk clear bound .. kami just stand to je la … maseng2 penat kan tdo sampai ta engat dunia.. kalau OC, kapten azlan ta puas hati .. mmg akan kene repeat ag … bound satu hari just ada 3 bound je .. so, bound tuk hari 1st da settle .. tinggal ag 5 bound …

Seterusnya kami mara ke pengkalan baru… sampai jep kat situ .. duduk by platun .. then, adakan pertukaran jawatan… so, aku dpt ketua seksyen 2.. perghh! naseb baik laa mara esuk harinya tade clear bound .. sbb esuknya company B akan clearkan bound. So, kapten Azlan umum kan  ketua platun terbaik iaitu Pian ,, ketua platun aku .. wehuu !!! kapten azlan ckp .. walopun korang ta suke kat dye tp dye ad ciri2 kepimpinan ,, huhu .. oke .. fine ! sterusnya ketua platun pewai .. ketua platun 1 and ketua platun pondan , ketua platun 3 .. huhuuu …

Then, kami diarahkan oleh Kapten Syahril tuk bukak spike but .. just tinggalkan stoking jep .. then , kami disuruh ikut arahan oleh Kapten Zul .. tuk berkubang dlm air sungai yg cetek .. ntah na ckp ,,, atau lebih senang ag … (ayaq acaq) bau dye .. perghh .. mcm ,, eee !! sies geli ..baju loreng aku da la bwk selai tu jep .. emg tak la na tukar kan … haishhh … tiap2 platun kena,, sabar je laa..

Kemudian kami diberi pengkalan by platun maseng2. Stand to and buat basya .. tp, mse mghrib tu ,, mcm biasa la kan .. histeria ..  huhuhu .. nama dirahsiakan .. and tanak citer sgt psal tuh … stap pesan .. kite hanya menumpang .. and ta perlu la nak kacau bnde lain .. mins, just buat hal kite … huhu .. so, pas solat mngrib sume , mkn per … water dril , sentri then tdo … mlm tuh aku tdo satu basya 4 org … huhuhu… aku, tqah, mili dan zarith… mmg ta bergerak ler … J

10/2

Teruskan mara ,, dgn beg pack, webbing, and m16. Masa tuh memegang jawtan ketua seksyen.. susa jugak la jawatan neh .. tp, msa neh kami just stand to je .. tade clear bound. Masa neh boring giler ah .. jalan2 take cover … jalan2 take cover.. bila dowg clear bound.. mmg tdo je la kejenye .. mse baring plak .. blkag tgn g ttp muke dpd panas .,.. mmg terbakar la kan tgn aku .. haish … meniarap memenatkan perut aku … hamper pukul 1.. bound yg ke 5 ta suda2 ag … tdo pun da ckup aku rase .. mmg ta bole na lelap daa … perut neh plak berkeroncong mintak di isi …

Pkul2 gerak g mkn.. mkn pun kene catu .. mcm biase la .. kalo beratur blkang, emng lauk sikit je la dpt an … yg beratur depan .. kemain bnyak giler lauk … ta fair lnsung .. tp tape la … bnde da lepas… da suda mkn .. sambung mara .. then take cover.. da ta tau na buat ape , just tulis diari neh je la,, hamper pkul 4 still ta gerak2 ag .. sungguh ler lama kan. Ta dgr bunyi tembakan ag pun .. huhuhu.. mebi tgh buat formasi kot …  da settle .. bergerak ke pengkalan .. then, buat formasi buat secure start line. And masa tuh jugak .. kaki akuh nih da melecet bagai. Na kena naek bukit2 plak .. yg jurulatih tau na marah jep .. ta terdaya nak g arahan ,, sbb aku pun gerak bukan nye cepat ,, mcm kura2 gak .. mmg kene la kan dgn mem ayuni .. konon mngecut la … tp tape .. biarkan je .. dlm hati neh da mnyumpah seranah bagai … da naek bukit tuh tinggi2 .. Kapten Syahril sruh trun plak … haish … eee !!!! tersangat la sakit hati an .. mse na trun plak ,, kaki terpeleot !! aku side rol trun bukit ,.., bapak laa terkejut gua … sakit kemain kaki akuh neh .. Safwan la tlg bawakkan beg pack .. Hendra dgn Paan tlong trunkan aku … sampai bawah … muke sembab jep ,, sbb nanges .. mental siot .. SGT2 LAWAK .. muke maseng2 mental … padahal baru sikit …

So, da settle , kitaorg kene kumpul ,,., utk pertukaran jawatan .. so, jawatan aku dilucutkan… yeahhh !!!! im free !!! kebetulan ,,, Tuan Pian tengah cari fetik dayang tuk dua org … pe lg .. laju ja aku angkat tgn … hahahhaa .. na rehat kejap kat markas taktikal tuh ,, mndi2 per ,, so, aku g dgn mili ..  so, pastu aku ta tau da ape yg jdi kat pengkalan ,. Sbbnya ku kat markas taktikal kan …

Naik 3 tan tuk ke markas taktikal.. sampai jep situ … Kapten Azlan paggil.. dye tnye knp ade kat situ .. so jwb la fetik .. and mili na report sick jap .. gatal2 .. mebi kene ulat bulu kot. Skali kapten azlan ckap cenggini .. ‘ dah2 g mndi.. bau korang da mcm cencaluk’ hahahahha :D … lawak seyh … aku dgn mili masuk la kat bilik YO ladies .. kat situ pun da ad beberapa intake aku yg report sick. Kami mndi jap … msa na mndi .. selipar pun bole jd isu kan .. kene bebel jap sbb na pinjam selipar and ta bawak selipar kan .. so, better aku gne ape yg aku ad jep .. pkai je la spike tuh an ,,, tanak susahkan YO2 yg aku sayang tuh !!!! sabar je la..

Da suda mndi .. basuh pinggan yg berbesen2 … ta kesa la … just follow the instruction .. tp, aku just ta suka kalo org tuh bajet.. BUAT2 BAIK .. tp baik ke dye tuu .. hahahha … konon baik .. pirahhh … aku ta suke dia .,, (done for sesi luahan prasaan) kemas2 .. mkn2 per .. tp kan aku rasa .. dpd duduk kat markas taktikal tuh .. better duk pengkalan lg la,, mkn kenyang .. kalo kat markas taktikal just mkn yg bole dikatakan sisa jer .. tuh pendapat aku laa.. bukan demand oke … sbb tuh aku, kalo wat keje ,, better aku mkn dlu .. tanak siksa perut neh .. hahahha J bila da sesai sumenye .. aku g masuk , then tdo .. mse na tdo tuh .. mule la pk ,, mcm mana la keadaan platun aku … huhuhu ..

11/2

Pagi2 buta aku bngun , solat subuh .. gosok gg .. then, g dapor .. tuk buat ape yg perlu .. for break1st . da settle sume.. pegawai sume da mkn.. smntara mnunggu mkn tghari .. aku g rehat jap kat surau dgn mili … pkul 1 .. YO kejut sbb mknn tghari da sampai … then, serve pegwai .. sampai sekerat jln je .. mampu serve Mejar Sobri dgn Mejar Johan jep .. pastuh ta mmpu ag .. sbb melecet .. melecet bukan sbrang melecet tau .. memandangkan Dian jugak melecet same cam aku .. just mintak ubat and bedak askar kat die .. so, duk rehat dlu … mebi sebb berpeluh kot ..

Msa rehat kat khemah tu .. Hajar la teman aku .. dye pun report sick gak ,, sbb kaki sakit .. jatuh masa clear bound. Lawak la plak bila dgr dye cerita psal dye jatuh ,, hehehe .. J msa tgh rancak bual .. YO ade plak bwk sorg sr neh .. dye sakit usus .. mcm teruk sian mem tuu.. aku da jd cam nes plak kat situ .. tlg sapukan ubat .. buat camo kat muke dye .. teruk gak sakit usus neh .. bahaya seyh .. haishhh…

Pastuh ,, aku dgn yg lain berkemas begpack .. sbb da na naek kat pengkalan .. da ta tahan na mnginap kat situ.. antara yg na naek time tuh ,, aku, Mili, Dian ,Hajar, Mimi, Aish, yg tuh jep kot .. lepas draw senjata .. terus naek .. mse naek tuh plak .. aku tgok sunyi jep .. skali tersilap langkah .. g naek kat company B plak .. kene la crawl oleh Kapten Zul .. pastuh dye ckap gne walkie talkie tuh kat kapten azlan … yg ade 3 org tawanan wanita ,, menarik2 .. hahahha J lawak ler ,, da sampai ke company A .. kene plak duk dlm lubang ,, and jgn sampai nmpak kpla … oleh Kapten Syahril .. hehehhe .. lawak gilerr J then, kami diselamatkan oleh YO Yusri … ty tuan !!!  msa kami naek tuh .. tgh berlaku petukaran jawatan … act aku dgn mili ad jawatan gak .. aku sbg runner .. tp Paan da gantikan .. Mili lak ape ntah .. dah pun org gantikan .. selamat pun,,,

Then, cari pelepag tuh buat basya ,, smntara tggu stand to .. da suda stand to sume .. buat basya .. kami mkn ,, then ,,, rehat .. nih ! tengah best tido .. kene lak pgil dgn pegawai .. mcm biasa kalo dgn kapten Zul ,, mcm2 ler kan kene buat .. hadoiii … pretty hell !!! hahhah ..kene buat belacak la .. kat tgh2 jalan .. main bantal jep periuk api ke ,, ape ker .. da gelap .. mmg ta nmpak ape la kan … na secure pun susa gak ,, sesekali lampu suluh berkeliaran .. hahahha J

Da abes sume tuh … kami kene lak mkn bege belacan .. konon roti dgn belacan .. huhuhu … sorg demi sorg dipanggil tuk mkn beget uh … act aku da dgr mse oc dgn kapten Azlan discuss psal beget u .. hehehe Jkat markas taktikal … sorang demi sorang and aku jugak salah sorang kene paggil .. yg dipilih oleh kapten Zul .. Mili pun kene ,. Hehe .. konon kami dimintak berlakon buat2 muntak .. konon mkn belacan kan .. so, mcm2 bunyik la kan .. hehehe  .. best gak time tuu ..

Da suda mkn, kene la ada hiburan kan .. skali kapten Zul dgn Kapten Azlan pggil sape2 jep nama yg didetail ,,, hehe .. Mili pun terkena … naseb baek akuh terselamat … hehe .. dgr kapten Azlan nyanyi lagu ‘ aku yg tersakiti’ sedap giler .. pastuh siap nari ag .. hahaha .. mcm2 ada .. kpop laa .. haishhh.. da suda sume tu .. kami gegas balik ke basya masing2 then, tdo .. sgt2 mngantuk dlm pkul 2 stgh lebey gak la,,,

12/2

Pagi neh ta de buat pape sgt .. just .. kami kene buat oders, models .. tuk serangan nnt .. so, pasukan tinjau, ketua platun dll kene pegi buat tinjau ..so, kami kat sini just buatkan kan models ,, tlong platun sarjan.. carik lumut,, buat symbol klpa sawit, pokok getah .. dan sebagainya. Aku dgn debab la .. kene tlong buat tandas mlm ,, haish .. muke tade prsaan lansung heret pelepah sawit .. nmpak muke kepenatan kat situ. Asyik na ronoh jep .. hahaha .. ta pndai maa,., skdar cukup syarat jep …

Msa tgh cari lumut .. tiba2 ada penjual air dgn kueh plak masuk dlm lading klpa sawit neh .. ape ag .. aku dgn debab bergegas p beli ..termasuk la dgn Shu , Fara .. maseng2 pilih .. lama sgt ta mkn sume tuuu … berkelah sat .. hahhaha .. J Kapten Syahril pun ad belnja ,,, ade gak aku tnya si penjual tu .. mcmna tiba2 bole jual dlm lading neh .. cane tau ada org .. dye ckp ,, ade org gtau die .. ooo .. I see …

Da buat sume tuu .. ptg tuuu ujan lebat plak daa .. aku pkai baju ujan ., tp ttp gak basah an ,, tape .. bole lak stap Fazli tuh ,, ntah betul ntah tidak nama dye tuu .. bole lak dye ckp .. ko amek baju ujan mat rempit mne lak neh … haishh … gurau2 gak .. elok la tuh dgn helmet nato .. just tade moto jep … dlm pkul 6 tu Kapten Azlan dgr kami punye perintah .. ade sikit yg perlu dibetulkan .. skrang aku baru paham ,. Knpa obj kami mse serangan dgn mara .. ade objektof Nora, Saleha, Lofa .. sbb tuh sume artis yg kapten Azlan suke .. hahhhaha J

Seterusnya mkn mlm ,, stand to… basya .. tdo .. tdo pkai baju ujan .. mmg sejuk giler .. tp tape ,, memikirkan na balik je .. sanggup buat ape pun .. mmg ta sabar da na balik … menhitung hari ..

13/2

Bngun pagi .. dlm pkul 3 stgh sbb bertolak jalan kaki ke tempat serangan pkul 4.. mmg ngntuk giler seyyhh .. ta ckup tdo .. naseb baik ta bawak beg pack .. jln sambil tdo .. just ikut kaki org depan jep … ta tahan ar kalo cenggitu .. dalam 5km juggak la .. 7 stgh kami start serangan ,,,  sampai la ke atas .. bukit dye landai .. time tuh aku punye ketua seksyen ,, Hendra .. Alhamdulillah terhibur jugak la,, dgn telatah dpea neh … uhh ,, lupe .. OC kami time seranagn adalah Tuan Pian.

Sampai jep atas .. kene hentikan gerakan ,, so,, just stay .. tp tembakan stil on .. yg ta bole bla .. ade plak b*** melintas depan kami hahha … kaler hitam … bertubi2 tembakan … maseng2 gelak kan … tembakan still on .. sampai company B melintasi .. baru hentikan tembakan … bila da settle .. kami dimnta berkumpul .. kat situ .. kami kene side rol bagai … hahahha .. yg nak tergelak .. bila Kapten azlan mintak choki2 .. lawak2 … pastuh bole lak buat magic kan .. hehehe..

Atas permintaan ramai tuk habeskan peluru ,, kami buat lg skali … mmg tembak habis2an ,., aku punya jri telunjuk neh berbekas ,, sbb cekah senjata m16 tuk ..asyik tersekat jep .. hahaha … J tembak musuh punye pasal kan … da settle sume .. kami naek 3 tan tuk balik ke pengkalan .. musuh da abes mati .. kami kemas2 .. and mkn mknn breakfast .. tuh pun nasik goring .. lembik giler .. dgr2 mkn nasik aym .. tp tade pun .. kami dipanggil tuk ke markas taktikal … ytuk tukar baju ,, and tlonf kemas khemah2 .. angkat ape yg patut …

Mmg berlecak giler tempat tuu … lastly ..msa yg ditunggu2 .. naek bus .. bus bnyak yg da penuh .. aku pun naek tp duk blkg skli ..ta ley na tdo .. terhinjut2 ,, duk kat tayar kan … melambng aku dgn mili … naseb baek ta terhantuk … jaga2 jep sampai UPNM tercinta … mmg lapar gile time tuu .. YO Fazli kurasakan tnye kitaorg … sedap ta nasik ayam td .. pelik la kami .. tade mkn pun,, mknn ta sampai … tp tape … Mknn ade ,, tp lauk die sikit je la.. tape kitaorg bg guys mkn .. sbb diaorg na kene tlong buat keje .. pas draw senjata .. terus masuk bilik … mndi per .,,,

Mlm tuh ade Majlis Penutupan Annual Kem .. dihadiri jurulatih2 masa kat Mempaga dan Raub .. ucapan oke CI kami .. mkn2 per .. then , balik bilik .. rehat ..

TAMAT
2230 PM …

Firstly, ty Allah .. akhirnya aku selamat jugak balik .. Alhamdulillah … syukur sgt2 .. aku hidup lg hingga ke hari ini …Jutaan terima kasih bnyak2 sgt .. kat family aku .. support  aku tuk ke hutan .. especially abh .. bg duit tuk beli brg annual kem .. rindu sgt kat depa syg sgt2 kat family aku !!!!  then, to my sweetheart .. ty awk sbb bnyak tlong sy .. advice sy .. slalu kat sisi sy ,.. teman sy g beli barang ,, and belikan brg sy .. igt mse sblum g hutan .. sy sakit .. awk belikan ubat ,, t yea !! lastly ,, to all my frends ! love u all !!! J

>> sarakassim<<

No comments:

Post a Comment

oppss!!! jgn lupa komen kat bawa nih taw :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Old Pink Turtle