followers

Sunday 12 May 2013

'' Happy Mother's Day ''



Hai peeps ... rini entri sy pasal 'ibu' .. tp aku lg selesa dgn panggilan 'MAK' ... now umur aku dah 22 tahun ... hari2 bersama mak, family kurang .. sebabnya aku stay kat hostel dr darjah 4-tingkatan 4. lepas tingkatan 6 .. aku masuk U .. kat KL .. bg aku jauh jugak dr Kedah ... jarang jugak dpt balik, kalo balik pun bila cuti panjang sikit.. jarang jugak aku dpt balik bila cuti sem .. sbb aku kene g training slma beberapa minggu.. mid sem pun sama .. ad jugak yg ta bole balik sbb ad training.. skrang aku sudah berada di penghujung sem 4.. dan sem 5 plak aku ad Latihan Industri ... dan mungkin LI aku kat KL .. sbb ad kemudahan pengangkutan... kalau na buat kat Kedah, boleh sebenarnya.. tp msalahnya aku ta pandai bawak moto, bawak keta, tp InsyaAllah aku akan amek lesen keta tuk thun ni .. so, tanak menyusahkan abh aku untuk hanta ke tempat gheja.. and aku lg suka berdikari.. and skrang pun aku dah ta mintak duit kat parents aku .. so, abes cite kat sini .. 

Tiap kali aku kol rumah .. mesti mak tnya,, bila na balik .. sama la kalo mak yg kol .. mesti tnya bila na balik .. huhuu .. sedih plak rasanya... lg best bila balik .. mak masak mknn kesukaan kita .. nyummy!!! harapan besar mak  dgn abh kat aku .. dpt bawak balik Ijazah .. tuh hadiah yg paling besar dan bermakna bg mak ... dan aku akan buktikan sume tuu ... 

Impian besar aku pulak .. bila dah berkejaya nnt .. aku nak bawak mak dgn abh g haji,, sama2 dgn aku dan bakal suami aku .. jengjeng.. then, aku akan balas sume jasa2 depa yg menjaga, melahirkan, membimbing, sanggup berhabes duit utk aku dan adk beradikku yg lain.. kalau diikutkan,, bnyk sgt duit yg dilabur untuk pembelajaran... mkn pkai kami.. dll... so, dah jadi keWAJIPan aku dan adik beradikku untuk membalas balik jasa parents aku ..  aku ta kisah jaga parents aku ... ta kisah basuh berak, kencing... sbb benda tuh jugak yg depa buat msa aku kecik .. I Love them so much !!!



MAK... (wanita paling perfect bg aku : Zainab Md Zain)
Mak mengandungkan aku slma 9 bulan.. dan aku dilahirkan 20 Julai 1991... pd pukul 2 pagi... dgn berat 3.1kg .. tgok .. betapa beratnya aku .. nmpak sgt mak akuh tuh kuat giler .. masa pagi2 buta akuh neh kalut sgt na kluar dr perut mak aku,,, nak lihat muka mak and abh aku .. nak lihat dunia... huhuuu .. aku mengangu tdo mak aku ..  Im sori mak.. now ,, camni la keadaan aku  bila dah besar ..bila da besar.. byk -ve dpd +ve .. penah satu ketika aku melawan ckp mak.. memberontak .. teringat msa kecik2 .. msa aku di sekolah rendah .. aku baik sikit.. abh yg temankan ke skula,, aku ta memberontak bagai sbb ad akak aku .. akak aku pun tua setahun je dr aku ... aku dgn kak aku mcm kawan karib.. bila dah masuk tingkatan 1.. duk asrama .. bnyk tengaruh dgn kawan2 .. balik umah jer memberontak ,, gpun mak dgn abh aku slalu jenguk aku kat asrama ,, rumah dgn asrama dekat je ., pepun .. aku sayang giler kat parents aku !!!

Mom, I Love You

Bila da besar... so baru aku sedar .. byk kebaikan yg mak dgn abh lakukan untuk kejayaan, and sikap kita.. sampai lah aku ke menara gading .. Alhamdulillah ... terima kasih mak abh ...

M-O-T-H-E-R

"M" - Million things she gave me,
"O"  - Only that she's in my heart until me died,
"T"   - Tears she shed to save me,
"H"   -Heart of purest gold;
"E"   - Eyes, with love-light shining,
"R"  - Right, and right she'll always be,

Put them all together, they spell "MOTHER," A word that means the world to me.


--- '' Rasulullah Shalallahu ‘Alaihi Wasallam pernah bersabda : “Sesiapa sahaja yang menyerupai sesuatu kaum itu , maka dia itu termasuk di dalam golongan mereka”

[Hadits Sahih - diriwayatkan oleh Imam Abu Daud R.H dalam sunannya, Imam Ahmad Bin Hanbal di dalam musnadnya Dan Imam as-Suyuti di dalam al-Jamie’ as-Shaghir, disahihkan oleh Al-Albani] wallahualam

Di dalam Islam, kita dituntut untuk menghormati ibu bapa kita setiap masa dan ketika. Bukannya hanya terhad kepada hari-hari tertentu sahaja seperti pada hari ibu atau hari bapa.

P/S: Dalam pada masyarakat ghairah menyambut Hari Ibu @ Bapa..berapa kali dalam seumur hidup kita menyatakan cinta,sayang,maaf,terima kasih kepada ibu bapa kita?fikir2kan lah..  --- copy paste

Happy Mother's Day Quotes, Messages, Sayings & Cards
selamat hari ibu also to my mak mertua ... :)
>> sarakassim << 


No comments:

Post a Comment

oppss!!! jgn lupa komen kat bawa nih taw :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Old Pink Turtle