followers

Sunday 24 March 2013

1st time ... (FirstLook)


hye ... rini nak updates psal contact lenses.. act, td aku g Mines pegi dgn Fara and Aidil ..mulanya plan dgn Fara nak kua .. tup2 dpt tau Aidil na klua .. so, klua same2..mulanya, hajat dr dulu lg na beli lens .. tu laa .. smlm cer survey lens .. 1st aku tgok jenama FreshKon tuh mcm best tau ... so, aku g la Fokus Point , de Mines .. tingkat 3 ... g tgok la FreshKon punye lens .. mmg minat la dgn Magnetic Grey .. harga RM50 .. tp .. bole pkai utk sebulan jer .. aku nak jimat .. so, akak tuh suggest kan aku dgn Fara tuk beli yg FirstLook neh ... bole pkai 3 bulan .. harga pun berpatutan .. RM60 jep .. mcm berbaloi .. then , cek power mata akuh ,. kanan -2.00 .. kiri -1.75 .. so, aku amek la ,, power yg -1.75 .. colour grey .. Fara lak amek colour black .. w/out power... da siap beli air lens dgn lens case .. akak tuh ajar cane na pakai .. Fara tape la da biasa pkai ,, akuh neh ..1st time kan .. gusar pun ad .. dgr membe ckp sakit la pedih la msa 1st na cuba .. huhuhu...   

akak tuh ajar step2 na pkai lens neh ...
1) basuh tgn neh bersih2 ... pkai sabun , then lap dgn towel bersih laa ...
2) pastuh amek lens .. pastikan letak betul2 yg mna sptutnya kat depan, mne sepatutnya belakang .. tkot terbalik,, 
3) guna jari telunjuk...
4) pastuh mne2 jari yg korang selesa tuh tarikkan kelopak mata .. spya seng na letak ..
5) placekan lens tuh lembut2 .. jgn kasar2 ..
6) da siap ... tutp mata kejap .. pastikan selesa .. 


then buang la air yg telah digunakan ....

Balik jep dr Mines .. ta tukar baju lg neh ,, kalt jep g basuh tgn ... then pkai .. nampak tak kegelojohan.. dan ketidaksabaran kat situ .. hhahahaha .. bila pkai jep .. aku la pling hingaq .. pedih jugak la sikit ..

okeyla .. tu jep dr aku ... bye2 ...
>>sarakassim<<

No comments:

Post a Comment

oppss!!! jgn lupa komen kat bawa nih taw :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Old Pink Turtle