followers

Tuesday 15 May 2012

:: Selamat Hari Guru ::

Salam,,

memandangkan rini hari guru,,, so,, na cerite skit sal hari nih,,,

so,, hari guru disamabut pada 16/ mei krn bg menghargai jasa25 guru,,
tarikh nih dipilih sbg Hari Guru krn pd hb yg sama dlm thun 1956 majlis Undang2 Persekutuan Tanah Melayu ( Federal Legislative Council ) tlh menerima cdgn2 laporan Jawatankuasa Pelajaran ( Report of the Education Committe ) sbg dasar pelajaran bg negara kita. Dokumen tersebut dikenali sbg Laporan Razak, tlh menjadi Dasar Pelajaran Kebangsaan semenjak itu.

hmm,, selamat hari guru kepada Cikgu Rohana,, yg merupakan cikgu Tadika aku,, Tadika Sg Senang,,
kemudian cikgu2 skula rendah aku,, SK Paya Terendam,, Guru Besar Pn Halimaton Majid, Pn Nor Liza Osman yg merupakan warden asrama dr aku darjah 4-6, Pn Hasniah , Pn Zalina, En Karim, En Tarmizi juga warden asrama dr aku drjah 4-5, dan ramai lagi la,, 
Seterusnya,, selamat Hari Guru juga kpd cikgu2 SMK Sik,, skula kluster kecemerlangan,, yg dulu pengetuanya Pn Hajjah Jamnah Pairan,, dan sekarang En Omar,, tak lupa jugak kpd cikgu2 time form 6, 
Tanpa Cikgu, mak abh,, sape lah aku,, n krana mereka lah,, sampai jugak aku masuk U,, 

renung25 lah tazkirah nih,,

Daripada Abu Umamah al Bahili, Rasulullah SAW bersabda : Sesungguhnya Allah SWT , Malaikat dan Ahli (penduduk) langit dan bumi ; hingga semut di dalam lubang dan juga ikan paus (meliputi seluruh haiwan di darat dan di laut ) mendoakan kebaikan atas orang yang mengajar perkara baik kepada manusia . 
Hadis Riwayat al Tarmizi, 300 hadis bimbingan oleh Ustaz Zahazan Mohamad

TEMA HARI GURU BG TAHUN 2012

'''GURU INOVATIF MELONJAKKAN TRANSFORMASI PENDIDIKAN NEGARA'''

* berhasrat na jadi cikgu,, tp ta kesampaian,, tp aku bersyukur sgt,, dgn hidup aku sekarang :)

:: Sarakassim ::

No comments:

Post a Comment

oppss!!! jgn lupa komen kat bawa nih taw :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Old Pink Turtle